فست کانکتور فیبر نوری چیست؟

قیمت فست کانکتور SC UPC Fast Connector

کاربرد گسترده فیبر نوری و گسترش آن از مراکز مخابراتی FTTC به ساختمان ها FTTB و خانه ها FTTH و به تبع آن افزایش میزان اتصالات فیبر نوری نیاز به یک راهکار سریع کم هزینه و موثر را برای افزایش سرعت کار در اتصالات فیبر نوری به جای فیوژن زدن را الزامی میکند .یکی از این را هکارها استفاده از فست کانکتور فیبر نوری است که به نام های دیگری مثل Fast Connector or Quickly Assembly Fiber Connector ویا Field Assembly Connector or Field terminated fiber connector شناخته میشوند

فست کانکتور فیبر نوری چیست؟

فست کانکتور های فیبر نوری جهت تسریع در روند نصب فیبر نوری در FTTH و یا شبکه های مبتنی بر فیبر نوری طراحی و تولید شده اند . با استفاده از فست کانکتور ها مرحله فیوژن فیبر نوری و مراحل اتصال تار فیبر به کانکتور حذف شده و سرعت عمل را در پیاده سازی شبکه افزایش چشم گیری میدهد.

منعطف شدن و افزایش سرعت کار از مزایایی فست کانکتور های نوری میباشد.برای نصب فست کانکتور هیچ ابزار تخصصی دیگری نیاز نیست . فست کانکتور فیبر نوری SC دارای دو نوع UPC که به رنگ آبی و APC که به رنگ سبز میباشد هستند.

فست کانکتورهای فیبر نوری معمولا در دو سر دراپ کابلهای نوری استفاده می شود؛ در واقع بیشترین استفاده از فست کانکتورها برای کابلهای دراپ بین آخرین باکس توزیع و OTO می باشد.قیمت فست کانکتور SC APC Fast Connector

مزایای فست کانکتور فیبر نوری چیست؟

1-هزینه پایین نسبت به فیوژن
2-افت کم در اتصال
3-هزینه پایین
4-سرعت در نصب
6-در دسترس بودن و امکان استفاده در هر همکان و زمان
7-استفاده از ابزار های ساده و عدم نیاز به استفاده از دستگاه فیوژن
8-قابلیت اع تماد بالا

فست کانکتورها ی فیبر نوری بر اساس ساختار به دو دسته تقسیم می‌شوند ؟

فست کانکتورهای نوری بوسیله اتصالات مکانیکی
فست کانکتورها نوری بوسیله ذوب حرارتی.
در این بین نوع اتصال مکانیکی، رایج تر است. نوع اتصالات مکانیکی خود به دو دسته تقسیم میشود:
یک نوع روش مستقیم و نوع دیگر pre-stubbed. اگر چه هر دو آنها را از پیش پالیش می‌دهند ولی چند تفاوت وجود دارد.
در نوع روش مستقیم فست کانکتورهای فیبرنوری، مهارت بسیار زیادی لازم است؛
برای این نوع کانکتورها، برش سطح مناسب مطلوب بوده که خود به مهندسی دقیق، ساختار قوی فیبرنوری و تجربه نیاز دارد و توسط دستگاه دستی انجام میشود
همچنین در آنها نیاز به بست های سرامیکی و قطر فیبری با میزان انطباق بالا وجود دارد. با این حال، روش مستقیم فست کانکتورهای فیبرنوری دارای ساختار ساده و هزینه کمتری میباشند.
در فست کانکتورهای نوع pre-stubbed بست سرامیکی تعبیه شده در سر فیبر، اتلاف برگشتی را کنترل میکند، و اتصال روان داخلی، به برش انتهای سطح فیبر بستگی ندارد.

ساختار فست کانکتور فیبر نوری

تصویر زیر ساختار داخلی فست کانکتور فیبر نوری نشان می دهد. هنگام اتصال یک فیبر نوری به آن ، فیبر در یک فرول (قسمت انتهایی آن در یک کارخانه جلا داده می شود) اتصال دهنده تعبیه می شود. یک گیره گوه ای نصب شده در کارخانه ، مکانیزم بست را هنگام قرار دادن فیبر باز نگه می دارد. هنگامی که فیبر در جای خود قرار گرفت ، گیره گوه برداشته شده و دور ریخته می شود. علاوه بر این ، یک اتصال مکانیکی در انتهای فرول وجود دارد تا بتواند فیبر مکانیکی فیبر را فراهم کند. این اتصال مکانیکی از صفحه A دارای شیار V ، صفحه B که بالای شیار V صاف و یک گیره برای قرار دادن دو صفحه تشکیل شده است. بنابراین ، فیبر نوری با دقت بالایی بین شیار V و صفحه B قرار گرفته است ، و توسط قدرت فنر گیره به طور امن نگه داشته شده است.
ساختار فست کانکتور فیبر نوری

کاربرد فست کانکتور در کجاست؟

شبکه های پیش فرض / سازمانی
اتصالات LAN / WAN
پچ پنل ها
ترمینیشن تجهیزات فیبر
کاربرد در FTTx
تعمیر / تعویض در محل
تست تجهیزات
در OTO , ATB و باکس و ترمینال های نوری

آموزش تصویری نصب فست کانکتور

فست کانکتور را می توان مستقیماً در انتهای کابل فقط در عرض چند دقیقه مونتاژ کرد. که روند نصب را آسان و سریع می کند. این کار به ابزار خاصی به جز ابزارهای استاندارد آماده سازی فیبر احتیاج ندارد: استریپر فیبر ، دستمال مرطوب و کلیور فیبر نوری . برای مونتاژ این اتصال فیبر حتی به منبع تغذیه الکتریکی نیاز نیست. در اینجا ما یک راهنمای گام به گام برای مونتاژ اتصال سریع SC نوع مرجع ارائه می دهیم. (تصویر زیر را ببینید)

امتیاز دهید

1 دیدگاه برای “فست کانکتور فیبر نوری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *