قلم فیبر نوری یا VFL(visual fault locator) چیست؟

قلم فیبر نوری-10MW-20MW-30MW
قلم فیبر نوری یا VFL(visual fault locator) چیست؟

قلم فیبر نوری یا VFL(visual fault locator) ابزاری جهت تست فیبر نوری و ردیابی نور لیزر در مسیر حرکت خود در طول فیبر نوری و اتصالات آن میباشد تا در صورت مشاهده اشکال در مسر و خارج شدن نوری از شکستگی فیبر و یا عدم نمایش نور در انتهای مسیر پی به اشکال فیبر نوری برد .جوش فیوژن بد ، شکستگی در تار فیبر نوری در طول مسیر . پیچهای تند با شعاع خمش بیشتر از توان استاندارد کابل نوری و اتصال بد کانکتور فیبر نوری در انتهای کابل مشکلاتی هستند که میتوان با استفاده از قلم نوری به آنها پی برد.
قلم فیبر نوری چینی با توان 10mW این قلم فیبر نوری یک تستر شبکه است که برای تست فیبر نوری و FTTH استفاده می گردد و دارای منبع لیزری با طول موج 650 نانومتر می باشد و با استفاده از این وسیله می توان از درستی و کارکرد پیگتیل ها، کانکتورها و جوش های فیبر نوری نیز اطمینان حاصل نمود. این قلم فیبر نوری یکی از اصلی ترین تجهیزات اندازه گیری لینک و کابل های فیبر نوری است که محل دقیق آسیب دیدگی فیبر را نشان می دهد و برد آن تا فاصله 3تا5 کیلومتر می باشد و در فیبر های سینگل مود و مالتی مود نیز کاربرد دارد و از کاربردی ترین تجهیزات شبکه نیز بشمار می رود. از دیگر مشخصات قلم فیبر نوری فوق استفاده در کابل های فیبر نوری مالتی مد و سینگل مدو FTTH و تولید کشور چین و دارای کیفیت بالا می باشد.

قلم نوری چگونه به ما در پی برد به اشکالات کمک میکند؟

قلم فیبر نوری از طیف نور لیزر مرئی برای دیده شدن نوری با چشم غیر مسلح استفاده میکند . هنگامیکه قلم نوری به کانکتور سر کابل متصل میشود نور لیزر در طول مسیر حرکت میکند و در صورتیکه کابل فیبر نوری شما روکش مناسبی داشته باشد در نقطه شکستگی نور لیزر از پوسته کابل خارج میشود و محل اشکال در کابل را نشان میدهد . در مواقعی که اتصال کانکتور فیبر نوری و یا اتصال در نقطه فیوژن و یا اسپلایسنگ باشد حرکت آنها باعث قطع و وصل شدن نور خروجی سر دیگر کابل نوری میشود .

نکات مهم هنگام کار با قلم فیبر نوری

هرگز بصورت مستقیم به نور لیزر قلم نگاه نکنید
بعد از استفاده درپوش را حتما سر جای خود قرار دهید
در صورت عدم استفاده در بلند مدت باطری را خارج کنید
سایر مدل های قلم نوری

قیمت قلم فیبر نوری یا VFL(visual fault locator)

قلم های نوری بصورت دستی و قلمی طراحی میشوند و از مارک های مطرح آن EXFO  و TriBrerو Alanic و… میباشد

قیمت آنها بر اساس برقلم فیبر نوری و نوع برند متفاوت است . حدود قیمت از 190 تا 350 هزار تومان برای برند های چینی میباشد با برد 5 تا 30 کیلومتر میباشد

قلم فیبر نوری AUA-30-VFL
قلم فیبر نوری  AUA-30-VFL

قلم فیبر نوری  AUA-30-VFL این دستگاه دارای 30mW توان دارد و در فیبر های single mode و multi mode تا فاصله30 کیلومتر را تست میزند. برند چینی و باکیفیت مطلوب و ویژگیهای مطلوب را دارد. با استفاده از این قلم شناسایی فیبر نوری آسان و دقیق می باشد بطوریکه به راحتی و با دقت می تواند شکاف فیبر ، اتصالات ضعیف ، خم شدن یا ترک خوردگی را تشخیص دهد همچنین برای ردیابی فیبر ، شکستن یا گسل موجود در فیبر را که از طریق یک نور شفاف 650 نانومتر منتشر می کندر ا امکان می سازد. CRASH-PROOF & DUST-PROOF DESIGN: سر قلم VFL از فولاد ضد زنگ تقویت شده ساخته شده است. بدنه از آلومینیوم ساخته شده است. در برابر ضربه زیاد مقاوم بوده و از آسیب ESD جلوگیری می کند. طراحی دقیق بطور موثر ضد گرد و غبار است.


قلم فیبر نوری مدل VFL-10mW
قلم فیبر نوری مدل VFL-10mW

قلم فیبر نوری مدل VFL-10mW قلم فیبر نوری چینی با توان 10mW این قلم فیبر نوری یک تستر شبکه است که برای تست فیبر نوری و FTTH استفاده می گردد و دارای منبع لیزری با طول موج 650 نانومتر می باشد و با استفاده از این وسیله می توان از درستی و کارکرد پیگتیل ها، کانکتورها و جوش های فیبر نوری نیز اطمینان حاصل نمود. این قلم فیبر نوری یکی از اصلی ترین تجهیزات اندازه گیری لینک و کابل های فیبر نوری است که محل دقیق آسیب دیدگی فیبر را نشان می دهد و برد آن تا فاصله 3تا5 کیلومتر می باشد و در فیبر های سینگل مود و مالتی مود نیز کاربرد دارد و از کاربردی ترین تجهیزات شبکه نیز بشمار می رود. از دیگر مشخصات قلم فیبر نوری فوق استفاده در کابل های فیبر نوری مالتی مد و سینگل مدو FTTH و تولید کشور چین و دارای کیفیت بالا می باشد.

قلم فیبر نوری اکسفو مدل FLS-241-UNIV
قلم فیبر نوری اکسفو مدل FLS-241-UNIV

قلم فیبر نوری اکسفو FLS-241-UNIV : ساده ترین راه برای تست فیبر استفاده از قلم نوری می باشد با اتصال به کانکتور فیبر و درخشیدن لیزر قرمز رنگ عدم قطعی فیبر را نشان می دهد . برد این دستگاه 5 کیلومتر میباشد و در فیبر های single mode و multi mode استفاده می شود. این قلم فیبر نوری دارای کانکتور SC می باشد.

قلم فیبر نوری فلوک مدل VisiFault به همراه کانکتور NF380
قلم فیبر نوری فلوک مدل VisiFault به همراه کانکتور NF380

قلم فیبر نوری فلوک مدل VisiFault به همراه کانکتور NF380 شرکت FLUKE با آداپتور 2.5 میلی متری مناسب کاربری و سنجش انواع لینک های فیبر نوری با کانکتورهای SC, ST, FC وFJ می باشد. توانایی اضافه نمودن آداپتور های 1.25 میلی متری بصورت جداگانه جهت سنجش لینک های LC و MU نیز میسر است. VisiFault شرکت فلوک با دو باتری مدل AA آلکالین راه اندازی می گردد و بیش از 80 ساعت عملکرد و سنجش را دراختیار اپراتور قرار می دهد. قلم نوری VisiFault شرکت فلوک با روکش چرمی عایق انتخاب مناسبی برای پروژه های شبکه فیبر نوری در محیط های صنعتی می باشد. روکش چرمی با جذب انرژی در صورت افتادن دستگاه از ارتفاع مانع آسی دیدگی منبع نوری و بدنه ی دستگاه می گردد. همچنین درپوش مناسب آداپتور سر قلم مانع نفوذ گرد و خاک به داخل آداپتور و منبع نوری می شود ، قلم نوری VisiFaultبا ساختار مستحکم و برخورداری از استاندارد های لازم مناسب کاربری در شرایط صنعتی و harsh environment می باشد .

قلم فیبر نوری کمشاین مدل 20mW-KFL-10
قلم فیبر نوری کمشاین مدل 20mW-KFL-10
قلم فیبر نوری اکسفو مدل FLS-140
قلم فیبر نوری اکسفو مدل FLS-140

قلم فیبر نوری اکسفو مدل FLS-140 قلم فیبر نوری یک تستر شبکه است که برای تست فیبر نوری و FTTH استفاده می گردد و دارای منبع لیزری با طول موج 650 نانومتر می باشد و با استفاده از این وسیله می توان از درستی و کارکرد پیگتیل ها، کانکتورها و جوش های فیبر نوری نیز اطمینان حاصل نمود. این قلم فیبر نوری یکی از اصلی ترین تجهیزات اندازه گیری لینک و کابل های فیبر نوری است که محل دقیق آسیب دیدگی فیبر را نشان می دهد و برد آن تا فاصله 3 تا 5 کیلومتر می باشد و در فیبر های سینگل مود و مالتی مود نیز کاربرد دارد و از کاربردی ترین تجهیزات شبکه نیز بشمار می رود. از دیگر مشخصات قلم فیبر نوری فوق استفاده در کابل های فیبر نوری مالتی مد و سینگل مدو FTTH و تولید کشور چین و دارای کیفیت بالا می باشد.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *